Negatywny marketing dla firm

Pozytywny marketing nie zawsze przynosi bardzo dobre efekty. Czasami pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zapewnić właściwych efektów.

Kiedy konkurencja ma nad nami de facto dużą przewagę, całkowicie jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten aktualnie sposób powinniśmy postępować, jeśli pragniemy odnaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne działania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. O ile nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za radą pozytywnych opinii o naszej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się zupełnie innym modelem. Jest nim czarny marketing, czyli całkiem inaczej próba zdetronizowania konkurencji za poradą umieszczania w internecie negatywnych informacji o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Posiadamy 2 restauracje i każda z nich jest wspaniała, każda ma klientów i dobrą opinię, ale jedna pragnie być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. O ile tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to w całości zrozumiałe będzie, że taka firma jest wówczas na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, gdy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze nadzieja i o to aktualnie chodzi. Czarny marketing szeptany może się stać tajną bronią mojej firmy.

Źródło informacji: negatywny piar.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.