Moda na zakładanie blogów internetowych

Czy zbyt nachalne reklamy albo zbyt duża ichniejszym ilość ma możliwość zniechęcić czytelników bloga, do regularnych odwiedzin? Na własnym przykładzie, jestem w stanie powiedzieć, że tak. Przeglądając kilka blogów przez dobrych parę miesięcy zaobserwowałem, że na części z nich ilość reklam rosła wprost proporcjonalnie do ilości odwiedzin tego serwisu.

Tak zatem ewidentnie autor połasił się na większą ilość pieniędzy. Jak się łatwo domyślić, efekt był całkiem odwrotny do zamierzonego, bowiem ilość odwiedzin drastycznie spadłą, kiedy ilość reklam stała się na tyle uporczywa, że czytanie stało się katorgą. Widać, nie były to wyłącznie moje subiektywne odczucia, bo liczby pokazują, że rzeczywiście wiele osób zrezygnowała z czytania akurat tego bloga. Tak zatem ucząc się na błędach innych i analizując powyższy przypadek, polecam bardzo dobrze się zastanowić nad strategią kampanii reklamowej na swoim blogu. Owszem reklamy są potrzebne, aby umożliwić funkcjonowanie i utrzymanie własnego bloga, ale należy pamiętać o stosowaniu ich z umiarem, w końcu nie chcemy odstraszyć naszych stałych czytelników jak i tych nowych. W chwili obecnej blogów jest na tyle dużo, że łatwo zastąpić jeden z nich, innym. O odbiorców powinno się zatem dbać, nie można zatem stosować nachalnych reklam, utrudniających czytanie naszych publikacji. Należy o tym pamiętać, by nie narazić się potem na drastyczne ubytki w liczbie miesięcznych odwiedzin naszego bloga. Promocji można przecież delikatnie wpleść w treść, lub użyć mniej nachalnych form niż wyskakujące obrazki.

Źródło: http://stylowi.pl/walerydudek18.
Zobacz więcej: http://forum.poradnikzdrowie.pl/member.php?74570-gabrjeljasinski69.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.