Jeszcze dekadę temu, kiedy telefony komórkowe nie zostały podstawą istnienia każdego człowieka mieszkającego w cywilizowanym świecie, różnego rodzaju punkty naprawcze połączone z komisami w każdym momencie zostały kompletne kontrahentów. Prawie każdy bowiem szukał okazji do kupienia lepszego aparatu w niskich kosztach. Dziś takie interesy są już mniej popularne i prawie zniknęły rynku. W czasach świetności drobnych handlarzy naprawa telefonów komórkowych była żyłą złota, gdyż zajmowali się tym nieliczni specjaliści, którzy poświęcali bez liku czasu na opanowanie tej kwalifikacji. Trzeba pamiętać, iż w omawianym okresie wśród Polaków dominowały telefony używane, którym już dawno skończyła się gwarancja, a dosłownie w sytuacji nowych aparatów ta ostatnia nie była tak szeroka jak posiada to miejsce dzisiaj. Wraz z rozwojem branży serwis telefonów komórkowych przejęli producenci , a dodatkowo wielkie centra serwisowe, gdyż klienci sieci komórkowych znacznie zwiększyli własne wymagania. Czy warto więc prowadzić dziś tego typu biznes polegający na serwisowaniu telefonów? Może się wydawać, że tak, natomiast profil takiej działalności musi odpowiadać bieżącym realiom. Przede wszystkim trzeba liczyć na podpisanie umowy z jednym z producentów lub dystrybutorów, który zrzucał aby na taki serwis gsm obowiązek naprawy roszczeń gwarancyjnych. To pozwoliłoby na konkretny zarobek i utrzymanie firmy. Można brać pod uwagę jeszcze dosyć dość dużą niszę, jaką są telefony starego typy, niegdyś bardzo popularne. Na skutecznej naprawie przykładowo. takiej „perełki” w jaki sposób Nokia 3310 da się dziś rzeczywiście poprawnie zarobić.
Zobacz: Nokia serwis telefonów.